רעיונות ל"ברכה ראשונה"/ אורלי מלכיאל

תרגילים לברכה ראשונה –

  1. בזוגות, פניה ל2-5 אנשים. לפי שיקולכם. כל אחד צריך לומר ולהקשיב שאומרים לו: אני מקבל אותך כמו שאתה ומקבל את עצמי כמו שאני. או – אני מכבד אותך על מה שאתה ומכבד את עצמי על מה שאני. אני מקבל אותי עם כל החלקים שבי, ומקבל אותך עם כל החלקים שבך.
  2. אפשר להגיד שלום תוך לחיצת יד או חיבוק או מבט מכוון.  (בהשראת לני רביץ גשטאלט)
  3. לפנות למי שמימיני ומשמאלי לברך בבוקר טוב או ערב טוב, או מה שמתאים ליום המסוים תוך התמקדות בברכה. אפשר תוך הסתובבות בחדר.
  4. "טוב לראות אותך" למי שמימיני או משמאלי, או בהסתובבות בחדר.
  5. סבב שיתוף במשהו טוב קטן שעשו למעני השבוע. (היום, או אתמול)
  6. סבב שיתוף במשהו שהפתיע אותי אתמול, היום, השבוע… לשיקולכם..
  7. סבב שיתוף במשהו ששיעשע אותי אתמול, היום, השבוע… לשיקולכם.. (אפשר את התרגילים לעשות גם בזוגות ובסבב פתיחה בקבוצה אסיף במילה לתרגיל)
  8. סבב פתיחה – "שמחתי השבוע כש…."
  9. לשתף במקום יפה שהייתי בו השבוע, (מקום שהייתי בו ושמתי לב שהוא יפה… או בטיול או בסביבה הרגילה) בקצרה, מילה או שתיים, שם המקום…
  10. לעצום עיניים להיזכר את מי מחוץ למפגש אני רוצה לברך בX … כדי שאוכל לנכוח במפגש במלוא ההכרה שלי. ללא פירוט סיפורים. אפשר לשתף במי שלצידי. המנחה אוסף את כולם.. אחרי ברכה לכל המברכים..
  11. להעביר דפים, שכל אחד יצייר עליו או יכתוב מילה או שתיים של מה הוא רוצה להשאיר בכספת דמיונית לשמירה כדי שמחשבתו ולבו יהיו פנויים למפגש. ולשתף בסוף במה הוא מרגיש עכשיו עם התחלת המפגש . שיתוף של עד 2 מילים בדיוק ללא תגובה. אפשר כמובן לעשות רק את החלק השני. עם איזו הרגשה אני מגיע ונוכח בתחילת המפגש. (לפעמים טוב ואפשר לסיים מפגש במילה שאני מרגיש בסיום, אפשר להדהד כולם את המילה ללא תוספות. בהקשר מתאים יכול להיות מאד חזק)
  12. לפתוח בשאלה אם מה הייתי רוצה לצאת היום מהמפגש , מה אני מזמין? במילה אחת או שתיים לא יותר! למשל – לימוד חדש, חכמה, חיוך, רוגע, חבר, שמחה, שכחה,….
  13. להזכר בצבע ששמתי לב אליו בדרך למפגש. להנכיח את הצבע. מי שלא זוכר צבעים, משהו שראיתי.
  14. להתחיל כברכה ראשונה בסבב של 2,3 בדיחות. (אפשר להכין מראש, או לבקש מאנשים)
  15. לשתף בפסוק שאני הולך איתו או נזכר בו עכשיו. לא להסביר ! רק לומר.
  16. לשתף בשינוי קטן חיובי או ניטרלי.. (לשינויים מאתגרים או קשים קשה לתת נוכחות ללא תגובה אלא בקבוצה ובהנחיה מאד מיומנת, וגם יוצר אוירה מאתגרת)
  17. בסביבת חיי מאז המפגש הקודם… ללא תגובות… (למשל.. עברתי דירה, לבן שלי נפלה שן ראשונה, סיימתי את הש"ס וכו' כיד הדמיון השורה על הציבור).

ועוד כמה רעיונות נוספים (של רחלי וינשטוק)-

  1. להמשיך את המשפט: "אילו היה לי אומץ הייתי…"
  2. דמות שהייתי רוצה את הנוכחות שלה לידי כאן היום.
  3. משהו שאני רוצה לשים בצד כדי שאוכל להיות נוכחת כאן היום.
  4. חלום שלמתי השבוע.
  5. מה התחשק לי לעשות הבוקר.
  6. מתנה שהייתי רוצה לקבל.
  7. במה אני הייתי ממלאת בריכה?