"ולתקן את נפשותינו ורוחותינו ונשמותינו" הכנה לתפילה לספירת העומר/ רחלי וינשטוק

ליקוטי מוהר"ן תורה קפב'

"דַּע שֶׁכָּל מַה שֶּׁהָעוֹלָם מְדַבְּרִים בַּסְּפִירָה בְּכָל יְמֵי הַסְּפִירָה, הֵם מְדַבְּרִים רַק מֵהַסְּפִירָה שֶׁל אוֹתוֹ הַיּוֹם, וּמִי שֶׁהוּא מֵבִין יוּכַל לִשְׁמֹעַ וְלֵידַע זֹאת, אִם יַטֶּה אָזְנוֹ הֵיטֵב לְסִפּוּרֵי דִּבְרֵיהֶם יִשְׁמַע שֶׁהֵם מְדַבְּרִים רַק מֵהַסְּפִירָה שֶׁל אוֹתוֹ יוֹם"

בכל יום מימי הספירה אנו מכוונים לתקן מידה,בתוכנו, שהיא כנגד הספירה העליונה אשר ראויה לתיקון באותו היום. כיצד אדע מה אני צריכה לתקן היום? התשובה של רבי נחמן היא להקשיב למתרחש בעולם. אם אדע להקשיב היטב אדע מה מבקש היום תיקון, מתוך אמונה שהספירה היום כבר מדברת מסביבי.

דמיון מודרך בעצימת עיניים, או בתרגיל כתיבה:

עברי במוחך על כל שהתרחש מאתמול בלילה עד עכשיו. הקשיבי לקולות ששמעת מסביבך: משיחות, מחדשות, מהפייסבוק, מהילדים וכו'. מה תופס אותך במיוחד? מהי הנקודה שלדעתך מבקשת תיקון?

סבב שיתוף.

אחר כך אפשר ללמוד מהספר "וספרתם לכם" את הספירה של אותו היום, או מהספר "קראתיך" של יהשוע מילר. לאחר הקריאה להתחלק לזוגות ולחשוב ביחד על הקשר בין מה שחשתי שמבקש תיקון לבין מהות התיקון של הספירה שקראנו. לעזור לנסח תפילה אחת לשנייה, ולהתפלל אחת על השנייה, אפשר את התפילה לעשות לצלילי הניגון של יצחק מאיר על המילים מהתפילה שאומרים לאחר ספירת העומר:

"ולתקן את נפשותינו, ורוחותינו ונשמותינו מכל סיג ופגם ולטהרנו ולקדשנו בקדושתך העליונה"